Váš košík obsahuje
položek
o celkové hodnotě
s DPH
  • Zobrazit

JAZYK A ŘEČ - 3. Rozlišování hlásek ve slově

80-7225-168-6Kód:

MONTANEX, a.s.

Výrobce:
1 856  / ksCena bez DPH:
2 042  / ksCena s DPH:
Množství:
ks
JAZYK A ŘEČ - 3. Rozlišování hlásek ve slově

Popis: JAZYK A ŘEČ - 3. Rozlišování hlásek ve slově

Fonematický sluch je schopnost rozlišovat sluchem fonémy, tj. hlásky mateřského jazyka, které mají funkci významotvornou. Změnou fonému ve slově se změní i význam slova
 

Specifická schopnost sluchového vnímání a rozlišování fonémů mateřského jazyka se vyvíjí na základě dlouhodobého a přiměřeného podněcování sluchového vnímání a poznávání zvuků a řečových podnětů a na základě přiměřeně podněcovaného vývoje řeči dítěte. Dostatečně rozvinutý fonematický sluch je důležitý pro vývoj zřetelné a správné výslovnosti i pro osvojení čtení a psaní.  

Obsah souboru  

   Dvojice (trojice ) obrázků znázorňující pojmy – slova, ve kterých děti rozlišují dvojice (trojice) fonémů.

3 Aa Rozlišování samohlásek ve slově

   Rozvoj myšlení – poznávání vlastností,opačných významů slov, vlastností trvalých i změny stavu.  Rozvíjení gramatiky – poznávání rodu podstatných jmen a přídavných jmen.  Sluchová výchova – rozlišování koncových samohlásek přídavných jmen.

   40 dvojic slov (obrázků), která se liší navzájem samohláskou - rozlišování dvojic samohlásek ve slovech ve všech kombinacích.Dvojice jsou seřazené se stoupající náročností na rozlišení sluchem. ( A-I písek-pásek., O-I kilo-kolo., A-U sad-sud., E-U stehy-stuhy., O-A hod-had., I-U tiká-ťuká., E-O zebe-zobe., E-A vlek-vlak., E-I les-lis., O-U stohy-stuhy.)

   72 trojic přídavných jmen tvrdých, která se liší rodem,tedy koncovou samohláskou    ( ý, á, é ). Zároveň 36 dvojic přídavných jmen opačného významu. ( Studený-studená-studené , teplý-teplá-teplé., nový-nová-nové, starý-stará-staré., suchý-suchá-suché, mokrý-mokrá-mokré ).
 

          


3 Ab Rozlišování délky samohlásky ve slovech

11 dvojic slov, která se liší ve dvojici délkou samohlásky. Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek ve slovech. ( A-Á pás-pas., E-É péro-pero., I-Í šípky-šipky .)  
 

          


3 Ba Rozlišování souhlásek ve slovech

   40 dvojic slov, která se liší navzájem souhláskou. - rozlišování souhlásek na začátku slova ( sítě-dítě, sad-had, šije-lije ) - rozlišování souhlásek mezi dvěma samohláskami ( osel-orel, vosa-voda, noty-nohy )

Dvojice souhlásek v obou skupinách jsou seřazené se vzrůstající náročností na sluchové rozlišení.
 

          

 

3 Bb Rozlišování souhlásek ve slovech

   130 dvojic slov,ve kterých se dvojice souhlásek liší jednou zvukovou charakteristikou nebo místem artikulace. Záměny těchto hlásek se ve vývoji řeči i při poruchách vývoje řeči vyskytují nejčastěji.

- 8 párů slov, ve kterých se střídají hlásky nosové a ústní ( M-B mez-bez., N-D penály-pedály., Ň-Ď voní-vodí )
- 17 párů slov,ve kterých se střídají hlásky neznělé a znělé ( P-B puk-buk., T-D tuby-duby., S-Z mísa-míza., CH-H chladí-hladí., F-V frká-vrká )
- 13 párů slov,ve kterých se střídají hlásky explosivní (případně polotřené) a hlásky třené ( P-F potí se-fotí se., B-V balí-valí., Ď-J dílek-jílek., K-CH ková-chová., C-S cedí-sedí., Č-Š čumák-šumák )
- 13 párů slov, ve kterých se střídají sykavky řady S a Š, či hlásky dásňové a tvrdopatrové ( S-Š kos-koš., Z-Ž zebra-žebra., C-Č cípek-čípek., T-Ť sytý-sytí.,D-Ď šedý-šedí., N-Ň plán-pláň )
- 16 párů slov ve kterých se navzájem střídají sykavky ( C-Š cíp-šíp., Č-S čeká-seká., S-Ž sáček-žáček., Č-Z louče-louže., Z-Š plazí-plaší., C-Z cedník-zedník., Č-Ž čenich-ženich )
- 41 párů slov, která se liší souhláskami zvukově velmi podobnými, ve vývoji výslovnosti častěji zaměňovanými ( S-T sele-tele., Z-D zub-dub., V-R vyje-ryje., V-J vede-jede., L-R lopuchy-ropuchy., V-H voní-honí., V-L ves-les., L-J led-jed., Č-Ť čelo-tělo., P-Ť puká-ťuká., K-Ť kape-ťape., K-P kůl-půl., K-T kůň-tůň., Š-CH šaty-chaty., S-F souká-fouká., C-T plácek-plátek., S-CH sladí-chladí )
- 3 páry slov, která se liší pořadím souhlásek ve slově ( pec-cep., sova-vosa., hory-rohy )
- 13 párů slov, která se liší přítomností nebo nepřítomností jedné souhlásky ve skupině souhlásek ( pádlo-prádlo., ves-vřes., luk-lusk )

 

V jednotlivých výše uvedených skupinách jsou páry uspořádány následovně :

-   rozlišování souhlásek na začátku slova., -   rozlišování souhlásek mezi dvěma samohláskami., -   rozlišování souhlásek na konci slova., -   rozlišování souhlásek v souhláskové skupině.
 

    


                    

 

    Pořadí jednotlivých skupin dvojic slov je od víceméně zvukově více odlišných ke zvukově víceméně podobným souhláskovým párům.

   Součástí tohoto souboru je také metodická příručka a samolepící magnetická páska.  

 

Další produkty
splňující následující kritéria
Autor: PaedDr. Karla Svobodová
JAZYK A ŘEČ - 1. Rozlišování slov ve větě
 

JAZYK A ŘEČ - 1. Rozlišování slov ve větě

Záměrem je poskytovat hravou formou správný vzor řeči a rozvíjet sluchové vnímání a rozumění řeči u mladších dětí předškolního věku, u starších předškoláků rozvíjet aktivní tvoření gramaticky správných vět a samostatné vypr
80-7225-164-3Kód:
do 1 pracovního dneDostupnost:
bez DPH: 1 870 
s DPH: 2 057 

ks
JAZYK A ŘEČ - 2. Rozlišování slabik
 

JAZYK A ŘEČ - 2. Rozlišování slabik

Poznávání slabiky je východiskem další analýzy a syntézy v oblasti řeči – rozlišování a poznávání jednotlivých fonémů jazyka – samohlásek a souhlásek. Práce se slabikou je důležitou součástí podpory přirozeného vývoje řeči a jazyka dětí v předškolním
80-7225-167-8Kód:
bez DPH: 1 870 
s DPH: 2 057 

ks
JAZYK A ŘEČ - Protiklady /antonyma/
 

JAZYK A ŘEČ - Protiklady /antonyma/

Obrazový a metodický materiál k podpoře správného a přirozeného vývoje řeči a logopedické prevenci v rámci předškolních zařízení, elementárních tříd základních škol, ve speciálních pedagogických zařízeních a v ambulancích k
9788072253517Kód:
ihnedDostupnost:
bez DPH: 1 645 
s DPH: 1 810 

ks
JAZYK A ŘEČ - Výuková obrázková kvarteta II.
 

JAZYK A ŘEČ - Výuková obrázková kvarteta II.

Karty s obrázky jsou pomůckou k rozvíjení a zpřesňování slovní zásoby, k vytváření pojmů, k poznávání a slovnímu vyjádření vztahů, množství a míry, k samostatnému mluvnímu projevu a ke hře se slovy a jazykem u dětí v předšk
80-7225-237-2Kód:
bez DPH: 487 
s DPH: 560 

ks
Jazyk a řeč - Cviky pro rozvíjení motoriky
 

Jazyk a řeč - Cviky pro rozvíjení motoriky

V metodické publikaci jsou popsány cviky pro rozvoj motoriky mluvidel /včetně grafického znázornění /.
9788072252817Kód:
ihnedDostupnost:
bez DPH: 127 
s DPH: 140 

ks
JAZYK A ŘEČ - Rozlišování slov ve větě/CD-ROM
 

JAZYK A ŘEČ - Rozlišování slov ve větě/CD-ROM

Výukový program je určen k podpoře správného a přirozeného vývoje řeči a jazyka v rodině, v předškolních zařízeních, v elementárních třídách ZŠ, speciálních za
9788072253906Kód:
sklademDostupnost:
bez DPH: 136 
s DPH: 150 

ks

KATEGORIE

Mohlo by vás zajímat
Máte nápad, připomínku či vzkaz? Napište nám!

Platební metody
Současně nakupované
Související zboží

FastCentrik

e-shop, internetový obchod,tvorba e-shopu
JazykaRec.cz - pedagogické,logopedické, didaktické pomůcky, knihy pro práci s dětmi, pro rozvíjení osobnosti dítěte. tel.: 599 505 511

JavaScript musí být povolen